Problemy urzędników z przetargiem na ul. Kopernika.
Zamówienie publiczne na „Wybór Partnera Prywatnego do realizacji usługi utrzymania ulic gminnych: M. Kopernika, J. Kilińskiego, ul. Mieszka I w Kamieniu Pomorskim wraz z ich przebudową” musiał burmistrz Stanisław Kuryłło ogłosić ponownie 27 lutego 2018r. Powodem było błędne wpisanie rodzaju zamówienia.
Zamawiający (Urząd Miejski w Kamieniu Pomorskim), w dniu 21 lutego 2018r. przekazał do publikacji ogłoszenie o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Po otrzymaniu opublikowanego ogłoszenia okazało się, iż błędnie wpisano rodzaj zamówienia i zamiast usług program zakwalifikował zamówienie jako dostawy. Burmistrz Kamienia Pomorskiego Stanisław Kuryłło w celu skorygowania błędu w dniu 22 lutego 2018r. przesłał sprostowanie do pierwotnego ogłoszenia celem skorygowania błędu i poprawienia ogłoszenia poprawiając rodzaj zamówienia na prawidłowy czyli jako usługi. W dniu 23 lutego 2018r. dokumenty przetargowe wraz z ogłoszeniem zostały zamieszczone na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim. Po zamieszczeniu kompletnej dokumentacji przetargowej Zamawiający otrzymał informacje z publikatora Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej o następującej treści: „Otrzymaliśmy Państwa modyfikację dotyczącą między innymi zmiany rodzaju zamówienia z „Dostawy” na „Usługi”. Informujemy, że niedozwolona jest zmiana rodzaju zamówienia za pomocą modyfikacji. W tym wypadku należy unieważnić ogłoszenie o zamówieniu 2018/S 037-080320 z błędnie wybranym rodzajem zamówienia i przesłać do publikacji nowe”. W stosownych przypadkach prosimy również o unieważnienie krajowej publikacji ogłoszenia”.
„Z uwagi na wytyczne otrzymane ze strony Unii Europejskiej Zamawiający unieważnia postępowanie.” – stwierdza burmistrz Stanisław Kuryłło.
Zamieszczenie na stronie internetowej ogłoszenia z błędnym rodzajem zamówienia, mogłoby bowiem wprowadzić w błąd potencjalnych wykonawców, a tym samym ograniczyć dostęp do zamówienia.
Nowe ogłoszenie zostało opublikowane w dniu 27 lutego 2018r, natomiast jego rozstrzygnięcie nastąpi 5 kwietnia 2018r. >LINK<
Dziwi fakt, że urzędnicy, popełniają błędy w przygotowaniu zamówienia, które było już przerabiane w tej kadencji samorządowej.
Przypominamy, że przebudowa ul. Kopernika, Kilińskiego i Mieszka I ma kosztować budżet gminy przeszło 12 mln zł, z czego same prace budowlane tylko 5,5 mln zł. Od 2019r. do 2028r. w budżecie gminy na ten cel będzie musiał być zapisany min. 1 mln zł.
dali doooopy i tyle
Jacy urzędnicy taki przetarg